Söndag igen

Seeegt tar jag mig framåt idag. Ska va så efter en skön lördag som började med rosé och fnitter på en frösöbalkong och avslutades på Marité. Vi trotsade kyla och regn och med kvarterets alla filtar samlade satt vi alltså kvar på balkongen som de härdade vikingar vi är :-)

Hittade katten när jag kom hem i natt. Hade gått kvarteret runt ett par varv i olika omgångar både fredag och lördag utan att hitta henne. Halv 3 när jag tog ännu en runda i hoodsen så hör jag ett tamt jamande och ett rasslande från ett träd precis intill vägen där jag alltså gått flera gånger. Men va e de med den här katten som aldrig hittar hem själv? Märkliga varelse.

Grannarna har varit flitiga idag. Här på en 'allmänning' precis vid vattnet har vi haft ett majbrasa som aldrig blev tänd när det begav sig. Dessutom har det vuxit upp en massa sly som gjort att vi inte sett vattnet på länge där bakom. Det är röjt och uppeldat nu. Blev jättefint. Anar dock minst ett par olika djurtragedier i samband med eldandet. 2 st svartsorkar och en igelkott springer just nu runt askan/glöden av brasan, helt förvirrade. Anar att det varit ett sorkbo där för katterna i kvarteret har suttit i givakt på platsen hela våren men igelkotten trodde jag inte var kvar i högen. De har synts till på byn nämligen. Jag är ingen sorkfantast men kan ändå känna mig lite sorgsen när jag tänker på den lilla djurfamiljens förmodade tragedi.

Nähä... då får man ta tag i tvätten då kanske... jopp, det är på tiden!
0 kommentarer