Dagens Lex

Hunden har ju med åren plockat på sig fler och fler rättigheter och privilegier. Eller i hans egen begränsade värld tror jag de uppfattas som rena självklarheter. Inget snack liksom.

Som ett par exempel kan jag nämna att han väljer själv vilka vägar vi skall gå samt lika ofta vilka vägar vi INTE skall gå på promenaderna. Ibland också OM vi ska gå överhuvudtaget. Tvärstopp kan det bli och han är rätt envis. 

Han tycker inte heller att han måste sitta bak i 'skuffen' på bilen. Nix den e för hundar. Han hoppar över och lägger sig i baksätet istället. Såklart. 

Frågan är om han inte tog priset just ikväll. Jag sitter framför TV:n och Idas stora godispåse står mitt på rumsbordet. Lex kommer från matskålen i köket och går förbi mig. Tar godispåsen i munnen och går iväg med den. Va f***n?!! Blir alltid lite sötsugen efter maten eller?

Om det är någon som tror att han skäms över tilltaget så tror ni fel. Nänä han försöker ta tillbaka påsen igen. 
 
0 kommentarer