Börjar ordna sig...

Vet inte anledningen, för jag är en vintermänniska egentligen, har jag iaf trott, men den här hösten har verkligen vintern känts  v ä l d i g t  gruvsam att ha framför sig. I vanliga fall brukar jag börja längta till 1a advent redan när träden tappar sina första löv. Skogsråttan i mig har varit ut och hamstrat en massa fint att pyssla med i form av mossa, stenar, bark, pinnar, kottar och kvistar redan tidigt på hösten. Inte i år.

Den egna analysen har varit att sommaren varit så varm, skön och behaglig så att jag inte velat att den skall ta slut liksom. När sommaren är regnig så är det lättare att se fram emot en vinter. Tror jag.

Men nu börjar det ordna upp sig igen känner jag. Letade en jacka och hittade en julbok och började bläddra. Å jo, jag börjar känna första-advents-längtan nu. Jag tänker massor med tända ljus, enriskransar, ljusstakar med mossa och annat fint i. Ett par tomtar (eller ja, snarare ett dussin) och saffransbullar...

Kopplingen mellan varför i hela världen jag hittade en julbok när uppdraget var att hitta en tjockare jacka lämnar vi utan vidare notering

Tjoho... Nämen då återgår jag väl till den här historiens allra första början, att avfrosta frysen alltså. Jooo, det finns en koppling härifrån också, men som sagt vi lämnar det  :-)



Då så Sandra... ordningen återställd och allt är sig likt alltså
2 kommentarer
Sandra

Pjuuh, det var väl en himla tur det!

Micke

Jasså då kommer alla fram i år igen, tomtefjantarna dina c: du fortsätter blogga förresten?!!! bra där!