Gomorron soliga söndag

Söndagmorron, jag har längtat efter sovmorron. Vad är mer typiskt än att vakna före 7 då? Kissnödig och upp på toan tillbaka till den varma goa sängen. Då skall hunden ut. Tillbaka igen. Jaaaam, då skall katten också ut och sen var tröttheten som bortblåst.

Skönt hur som helst att inte behöva skynda någonstans. Ligger lugnt kvar här i sängen och slösurfar.

Gårdagen måste betraktas som världens lugnaste dag på jobbet. Inte ett samtal förrän 16:30 märks att säsongen är slut nu och att receptioner, skidhyror och skidkolor stänger en efter en.

Familjemiddag igår. Alltid roligt att ha dem här. Reducerad familj denna gång dock. Mamma och pappa är fortfarande förkylda  :-( Går inte över och jag har tappat räkningen för hur länge de hostat och kraxat nu. Utöver dem så fattades även min största lillebror och hans fru som har dragit till Frankrike. Om de hade varit hemma hade de sluppit käka sniglar och hade kunnit få lite pastasallad istället. Otur dom hade, men jag får väl laga denna eminenta rätt till dem en annan gång  ;-)

Jahaja, söndag idag och vad göra? Skogspromenad med hunden, han visar tydligt att han vill iväg. Sen har jag lovat Nike att vi skall promenera efter stranden här nere också. Vi ska gå till en liten ö och kika lite nu när det är så lite vatten att det går att gå dit ut.

Bilen måste dammsugas, hundskrället har hoppat fram från 'skuffen' där han SKA sitta och baksätet är nu fullt av skitiga hundtassar. Skulle behövt måla en del också men min arm är överansträngd av all målning framförallt i taket tror jag så den strejkar lite så jag tror den får ledigt idag trots allt.

Jamen lite frukost kanske, e de för tidigt att väcka Sandra tro?



0 kommentarer