Hemma

Jobbar från köksbordet idag. Utsikten är förträfflig, Oviksfjällen lyser kritvita i bakgrunden. Storsjöns is lika så. Ja alltså mer i förgrunden då, men ni fattar.

Om det inte vore så att jag de facto VET att det inte är någon is att tala om därunder så skulle man lätt kunna förledas att tro att det stundar ett perfekt påskföre därute.

Här tog vi beslut om att stanna hemmavid i Påsk. Inget besök i stugan alltså. Bäckar och myrar har tinat fram och det är inte mycket till skoterföre, ur det föddes beslutet. Lite sorgsen ej jag, men det får bli påsksnaps med vänner och bekanta här hemma istället.

Tennisarm, eller heter tapetserararm kanske? Ond är den, som s*tan, den liksom molvärker hela tiden, sådär som det gör när man slagit i en nerv och fått en 'kärringstöt'. Mycket märkligt, jag kan bära saker om jag bär dem rakt ner så att säga, om jag skall lyfta saker så går det helt enkelt inte i vissa vinklar och lägen. Hälsocentralen ett par vändor igår och fick det lagat, eller iaf förbättrat och skall vänta några dagar för att se var det tar vägen.

Jo men det jobbar vi på då helt enkelt. Tjoho

2 kommentarer
Ingrid

Aj för onda armbågar det där känner jag igen, inget kul alls. Hoppas den bättrar sig snabbt! Påskkram

Mir

och.. glad påsk till dig med :)