Glest

Det är ju inte direkt så det haglar mellan inläggen här... fasen också.

Torsdag idag, hemmajobb efter en ledighetsonsdag. Sen blir det helgjobb. En miljon sportlovsfirare kan inte ha fel, Åre är en perfekt plats att spendera helgen på. Typ.

Missförstå mig inte, jag har inte problem med att jobba helg, inte alls. Det är bara det att det är så mycket som snurrar runt i mitt huvud som jag vill hinna göra. Som inte hinns med någon annan gång än på helgerna.

Ledig igår. Långpromenad med Lex på morronen i snöfall som hette duga. Powderstation Ytterån liksom. När det passerat och jag tog tag i målning, slipning och spackling av hallen här hemma så skiner det upp och blir världens kalasväder. Riktigt sånt där vara-i-fjällen-väder, helst Klingervattnet då förstås. Värmande sol, takdropp och kvittrande fåglar. Jahaja, får glädja mig åt att taket i hallen nu får anses färdigmålat. Efter jag-vet-inte-hur-många-lager målning.

Finaste familjen på middag igår, eller iaf hälften av den  :0) 

Nähäpp, dags för att starta torsdagen då hörrni. Ida e magsjuk och har stängt in sig på sitt rum, jag hoppas smittan stannar på rummet, den passar jag gärna. Sjukan alltså. Jag sätter väl igång och jobbar då helt enkelt.

0 kommentarer