På rygg

Gick fint att jobba idag, har höj- och sänkbart bord så det har fått gå upp och ner några gånger idag.
Nu har jag krupit i sängen med lite slösurfande innan det rekordtidigt får bli kväll.

Jycken var vansinnigt jobbig inatt och krafsade och väckte mig ideligen. Klockan 4 kliv jag tillsist upp, så gäspen är nära nu. Ibland önskar man en tankebubbla ovanför hans huvud... man kan ju undra vad som rör sig däruppe.
Igår brakade det till redigt på fönstret och när jag kikade ut så ligger det en järpe på rygg ute i snön. Han gick hastigt hädan den stackarn. Jättefin e dom, tror aldrig jag sett någon på nära håll tidigare. Visade den för Lex senare. Meeeen fågelhunden kikade lite frågande och krafsade sen på dörren för att få gå in. Jodå visst.

Den andra delen av jaktfalangen i familjen undrar jag också hur det är ställt med. Jag visar 'bytet' och frågar om vi ska äta den. Han väser "fan va äckligt, släng den". OK. Äh det funkar med falukorv.

Apropå detta med fågeln. Detta hände på da´n och det hade hunnit bli kväll innan jag fick för mig att gå ut och kika på den. Stick ut i min soffliggar-outfit, typ solkig t-shirt och pyjamas-tights, roffes rekordstora nokia-stövlar och ett par gigantiska vantar att ta i fågeln med.

Precis här kommer Roffe hem och kör in på gården, jag vill visa honom fågeln och eftersom det enda ställe där det är riktigt ljust här på gården är under en lampa nere vid parkeringen så jag hoppar ner dit. Det är precis här. Precis här som det kommer 3 bilar fulla med grannar som kommer för att överraska och hälsa oss välkommen.

Ser ni bilden framför er? 3 dagar med feber, solkig och allmänt dassig, t-shirt som sett sina bästa dar, alldeles för stora skor en död fågel som jag står och håller upp mot lyktljuset.

Det där första intrycket blir svårt att göra ogjort känner jag.  Gode gud.

Äh det finns inget som som inte går att ordna med eltejp eller whiskey är ett av ledorden här i huset så det ordnade sig och blev en jättetrevlig kväll. Vi hittade ingen eltejp förövrigt. 

Skitroligt initativ och så trevliga allihopa, nu ser vi fram emot surströmmingsskivor och grillkvällar framöver. Ska bli trevligt.  

Nu närmar sig godnattet. På återseende!
1 kommentar
Elin H

Kan precis se dig med fågeln lyftad och sen -Eh... ja hej alla grannar, det är jag som är Helen... Ha ha! Ja liknande har man ju lyckats med så jag kan precis tänka mig känslan också! Kul med trevliga grannar iallafall!