Tomt

Nu har Sandra tagit med sig sin Dan och dragit 'hem' till Storstan igen, eller var det möjligen tvärtom kanske. Alltid lika tomt och trist här hemma sen...

Annars i det Ytterånska hemmet råder kvällsro nu. Dammsugar´n har fått åka ett par varv, kom på att granen skulle ut mitt i städstöket så snabeldraken fick jobba en gång till sen. Kvar ligger ljusslingan på amerika-kofferten. Lyser fint

Utöver det har jag tagit mig an den långa, trånga och mörka hall som andas väl mycket 70-tal. Jag har furu-allergi och den hallen kliar det något så vansinnigt. Har kliat ett tag nu så ikväll åkte det på lite färg. Vit såklart. Önskar mig mörkt grå tapeter dit. Det är en förhandlingsfråga. Antar jag.

På utsidan av hemmet har det snöat så in i h*e några dagar och snöhögarna är höga och fina. Stora som alptoppar och det blir till att börja sälja liftkort snart.

En annan dag ska jag berätta om hur den här dagen började. Det har med snö att göra. Mycket snö. En annan dag sa jag. Spar svordomarna till dess.

Nu blir det bingen, jobb imorron och tänkte att det skulle vara bra om jag iaf är halvt levande.

Var förresten en kille från near-by som var med i The Voice. Heter det så förresten? Carola/Uggla/Petter å så där ni vet? Jag tyckte han var skitbra men han fick inga röster eller poäng eller vad det är som räknas. Han kom inte vidare iaf. Bad choice där juryn!


Nämen trevlig Trettonhelg på er då kära läsare! Må gott


Snart får man fylla hemmet med tulpaner och annat mer ljust och härligt. Skönt, det är mysigt med allt julgrejs men blir tröttsamt i längden och trevligt med ombytet sen.

Bild från nätet någonstans, inte min egen i grunden alltså



1 kommentar
Sandra

Tråkigt att åka.. Kom snart och hälsa på här! Kramar <3