Bussigt

Inlägg från Länstrafikens buss nr 155 på väg hem från ett kallt och regnigt Åre. Jooo, jag åker buss. Det var länge sen men funkar fint som snus. Det märkliga är att det funkar bättre från Ytterån än från Dvärsätt.
 
Å här haglar inläggen  :-/ Jag är så tråkig när jag slöar med att skriva. Gillar ju som jag sagt tidigare att gå tillbaka och kolla vardagsnoteringarna från 'förr'.
 
Nåja, här kommer en resumé från dagarna som passerat sen sist:
 
- småkusinsmys fredag kväll avslutades med att lilla Nike blev sjuk och spenderade hela lördagen mer eller mindre sovandes i soffan. Tussfia.
 
- Malin-mys. Inte för ofta den tjejen syns till i våra hemtrakter numer. City-stårs ha ho bleve
 
- vagnspromenad med annan småkusin som vi trodde skulle vila men som tjattrade hål i huvudet både på Malin och mig. Buskillen
 
- Utemiddag på mannens golftävling
 
- mer uterumsfix, hylla fixad
 
- fästingfynd på både hund och katt, spott, fräs, fnys så äckligt, ja som trodde vi bodde fästingfritt...
 
- Tindrafödelsedag firad med glass och jordgubbar och lite kortspel i uterummet. Hennes eget firande hemmavid är uppskjutet på obestämd framtid, eller iaf tills lillasyster blir frisk
 
- Svärmorfödelsedag firad
 
Ja på det viset. Ungefär.
 
Nu hem och fira Roffe-syster som fyller år idag. Grattis till Maria!
0 kommentarer