Solig morron

På väg uppåt, mot fjällvärlden och skutan som fortfarande har fläckar av snö kvar. Mer än vanligt dessutom. Fler och större fläckar alltså. Gör inget, vill man undvika snön kan man ju för all del låta bli att åka upp på berget helt enkelt  :-)
 
Torsdag och jag ska börja dagen med ett läkarbesök. Ett bokat sådant så jag hoppas slippa sitta nån timma i väntrummet. Inget akut, det är den onda armen som jag hoppas någon kan ordna bot och bättring för. Den har varit knepigt ond länge som fasen, mer eller mindre.
 
Hunden har vi precis lämnat av på dagis (hos svärpäronen). Han blir mer och mer tydlig med vad han vill, i morse stack han direkt ner till bilen och stod och väntade för att inte bli bortglömd i morronrusningen. Andra mornar går han och lägger sig omgående efter morronrastningen. Sånt man kan kosta på sig när man är en fullvuxen tycker han nog. Följer med några mindre charmiga egenskaper i det resonemanget, att han tycker att han själv kan avgöra om han behöver komma när man ropar t ex.
 
Nähä då var det dags att börja jobba strax. Ha en fin torsdag alla!
 
1 kommentar
Anneli

Det är så kul med hundar när de blir äldre - som att "nu har jag fått nog, nu kan jag bestämma lite själv".

Att du redan skördat rädisor - wow!!! Själv sådde jag för en vecka sedan, så jag lär få vänta lite till....

Svar: Ja visst är det häftigt med rädisorna, jag kikar på grödorna mest varje dag :0) Åh hunden ja, han tar sig friheter utöver det vanliga, fler och fler ju äldre han blir
Helen Hedin