Peppardressing

Lördagkväll och det är låååångtråkigt här. Bläää

Fina familjen har varit här på lite lunch-korv-grillning mellan skurarna. Varmt ute men blött som sagt. Några vedträn har kastats men i övrigt har jag inte gjort många knop idag.

En sväng till stan och kikat på fina/häftiga/roliga/rostiga/skabbiga bilar i mängder. Vårcruising eller Spring Meet tror jag att arrangemanget officiellt heter och jag tror varenda östersundare var ute. Kul! Kändes branog ödsligt att åka tillbaka till Ytteråskogen sen  :-/

Hemvägen över Frösön visade gav span på några älgar som tacksamt knaprade gröngräs. Apropå djur så har vi en räv som tydligen håller till runt tomten, helt oblygt knallade den över åkern på rått-jakt mitt på dagen idag. Håller tummarna för att den inte dras med skabb...

Ungefär så har jag fått en lördag att gå...

Ni?


2 kommentarer
Sandra

Jag hade sovmorgon, gjorde ett misslyckat försök till att plugga, mötte upp Danne och köpte grillmat och sen åkte vi hem och grillade med Dannes bror. En härlig lördag!

Anette

I sjuksängen :-( Hosta och feber. Blä