Torsdag blev nyss Fredag

Då har ännu en vecka passerat och vi har hunnit till fredag redan. Sedan helg. Underbart.

Veckan har präglats av sorgsna tankar till familjen S som saknar en viktig medlem nu. Så ofattbart ledsamt. Overkligt. Läser på FB inlägg efter inlägg från hennes kompisar som sörjer, har svårt att fatta det ofattbara som hänt.

Här hemma så har det inte målats en enda centimeter, trodde jag skulle hinna det ikväll men annat kom ivägen så det kanske kan bli på söndag kväll, i övrigt är helgen uppbokad.

Deklarationen inlämnat med ca 2 timmar tillgodo. Saknas några uppgifter. Nåt med husköpet som krånglade till det en aning, behövs lite mera papper helt enkelt. Har bett att få komplettera med dessa. Apropå detta så fick jag för någon veckan sedan ett dokument som handlade om fastigheten där jag ombads fylla en del uppgifter på skog och åker, arealer mm. Det var ungefär ingenting av de förtryckta uppgifterna som stämde så jag ringde till människan som skickat mig papperen. Jag gick lika oklok ur samtalet som in i det. Förvirrat alltihopa.

Lilla fina hunden är ovanligt trött, han sover mycket och har ganska dålig ork. Undrar om nåt är knas eller om han bara blivit äldre och 'ska' vara lite trött. Hoppas att det inte är sorkfeber eller vad det heter. Han springer gärna på åkern här nedanför och där vimlar det av sorkhål.

Jaha nähä, då var det väl dags att bära in blommorna från uterummet då och sen borsta tänderna innan det blir till att kura ner sig

Gonatt och trevlig helg!

0 kommentarer