Dorsin

Har precis avslutat ett 'dummyjobb', ett registervårdsjobb som var evighetslångt kändes det som ett tag. Tills jag kom på att jag kunde lyssna på gamla avsnitt av sveriges radios 'Sommarpratarna' under tiden. Fiffigt. Jag har precis lyssnat på Henrik Dorsin och vips så var registervådstråket klart  :-)
 
Annars verkar vi snabbt närma oss helgen. Igen. Rasande snabb vecka. Helgen är oplanerad ännu och det känns bra. Skönt att den fortfarande är ett oskrivet blad.
 
Begravning är planerad också. Gruvsamt för alla förstås. Jobbigt att tänka hela tanken ut. Hon är verkligen borta och kommer inte mer att glatt ropa 'Hallå!' när vi kliver innanför dörren i deras hem. Hon kommer inte återigen säga att "nu ska jag då inte ta på mig fler tunnbröds-beställningar" hon kommer inte heller återigen bryta sitt löfte så snart någon på nytt ber henne baka 'en stäva''. Hon kommer inte ringa och meddela trafikstatusen och be oss köra försiktigt och hon kommer inte glädas fler gånger åt att få skrapa en lott. Det är så svårt att förstå och så svårt att ta till sig. Så ledsamt!
3 kommentarer
Sandra

Ett tips är alla P3 dokumentärer! Om du sparar ned dom som mp3-filer slipper du all musik :)

Anneli

Sorgen går till slut över, men saknaden finns alltid kvar. Skickar en tröstkram så här....

Bippa

Så fint du skriver om din/er saknad. När jag läser om dina känslor så sköljer en våg av sorg över mig också:-(
De som lämnar oss kvar här lever för alltid kvar i ett alldeles speciellt rum i våra hjärtan.

Hoppas att ni får en lugn och skön helg ❤