Snygging

Tisdag och jag hade tänkt baka struvor. Blev inget av med det eftersom jag inte hittar struv-järnet eller vad det heter. Men ååååh va irriterande... då får det bli något annat istället. Ska bläddra i 'Sju sorters kakor' som jag tycker är en alldeles förträffligt lagom bak-bok för min förmåga. Lite som 'bakning-for-dummies' liksom. Perfekt.
 
Medan ni väntar på resultatet så kommer en bild på finaste och klokaste hunden som är hos 'farfar' hela dagarna och har det toppen... Tror farfar tycker att det är toppen med hundsällskapet också :0)
 
 
Originalfotot är det Ida som tagit
2 kommentarer
Bitte

Baka struvor låter i mina öron väldigt avancerat . Här nöjer jag med pepparkakor. Det är lätt, det svåra är att inte bränna den i ugnen. Hm alltid någon plåt blir svart när jag bakar.

supermamma

Verkligen en riktig snygging! Sju sorters kakor är en kanonbok ! Jag har två olika utgåvor och de är lika sönderlästa båda:) Där finns både lätta och mer komplicerade saker att baka. Jag ska baka rullrån någon dag men måste nog ha lite hjälp eftersom jag är enhänt;)
trevlig första advent:)