Stillsam morron...

Kliver upp före 8, overkligt tidigt men jag somnade tidigt igår så sömnbehovet var tydligen på 0 nu  :-)
 
Fåglarna fick lite påfyllning och jag väntar en stund för att se reaktionerna...  och mycket riktigt: Full fart och massor av dem. Piuhhh, då har de inte flyttat till grannen trots att de varit utan frön ett par dagar.
 
Tittar ut på nytt igen efter en liten stund. Tomt! Nämen... hinner fundera ett ögonblick tills anledningen blir helt klar: Katten har parkerat på marken alldeles under matstället. Jädra lat katt alltså, tror att det bara är att vänta in offren- Tar in katten och ordningen återställd.
 
Igår trevlig middag och sen allhelgona-gudstjänst med tacksägelse för svärmor. Väldigt vackert på kyrkogården med många många tända ljus i en lite kall och krispigt stjärnklar kväll. Jobbigt när tankarna på varför vi egentligen var där landar i hjärnan och kyrkklockorna börjar ringa. Overkligt. Det spelar väldigt stor roll vilken prästen är. Den kvinna som predikade igår kommer aldrig dra sitt strå till stacken när det handlar om att göra kyrkan mer 'folkligt begriplig'. Det kändes om ett långt bla-bla-bla och hon sa inget minnesvärt. Synd, för kyrkan behöver helt andra representanter för att överleva är min åsikt.
 
Nu lite jobb och sen en tur 'hemåt', en hundpromenad i det fina vädret hoppas jag också på
 
Skön söndag på er!
1 kommentar
Ingrid

Nu har jag mailat dig!!! Behöver din adress..