Högre höjd

Jaha, måndag lunch. Var tog helgen då vägen? Igen? Har i huvudsak målat (nämen den har ni väl inte hört förut) och påbörjat tapetsering. Har också hälsat på svärmor på sjukhuset. Lite piggare än sist men behöver mera kraft och det hoppas jag hon snabbt får av nymedicinen. 
 
Snön har lagt sig på marken nu och det blev omedelbart mycket ljusare i Ytteråskogen. Skönt, jag är mer mörkrädd än jag vill erkänna bitvis. Tyvärr är det slaskigt och blött och om det gamla talesättet att det är först när den 4e snön ramlat ner som den kommer ligga kvar så behöver det töa bort ett par gånger till och det får vi väl hoppas blir överstökat lite snabbt. Det är faktiskt så jag börjar längta till 1a advent  :0)
 
Annars drömmer jag mycket mardrömmar. Märkligt, jag brukar inte drömma alls (eller iaf komma ihåg några drömmar när jag vaknar). Nu har det hänt flera nätter på kort tid att jag vaknat svettig, rädd och ibland även gråtande. Ett par tillfällen har jag drömt att jag varit tvungen att åka Kabinbanan och vaknat just av att jag gråter. Va fan liksom!!??! Jag är paniskt rädd för höjder och undviker det så mycket jag kan men varför blir jag tvungen i drömmarna, exakt var är mina tankar just när den drömmen blir som den blir?
 
Nä, dags att slänga i mig det sista av salladen och hugga tag i jobbet igen
 
Måndag var det ja, snart fredag då  :-)
 
 
 
0 kommentarer