Leverpastej med smörgåsgurka

Kvällsuppdatering här. Borde ha målat. Borde ha gjort det men det har jag inte. Har sorterat tvätt och lagat köttbullar samt veckohandlat. Det tillsammans med lite bildredigering och blogguppdatering har gjort slut på tiden för idag.
 
Jädrarn´s va mörkt det är ute förresten. Förutom det vanliga höstrusk-mörkret så är också lampan ute vid vägen släckt. Behöver be min elektriker-brorsa och hans företag om hjälp att analysera vad som hänt tror jag. Kolsvart är det och det blir inte långa promenader på kvällarna nu. Av den anledningen finns det kanske anledning att längta lite efter snön ändå. Det tar emot. Att längta alltså.
 
Veckohandlingen är gjord och nu kan helgen få komma. Sovmorron och målning. Det är väl ungefär det som är planerat...
 
Jamen då ska jag nog gå och lägga min trötta lekamen. Tidigt för att vara mig, men kroppen skriker: SOVA och så får det bli
 
Dagens Lex: Vet inte om man kan ana iaf ett litet uns av skam här, mest troligt inte. Leverpastejmacke-tjuven som utan problem smyger ut i köket och tyst, ljudlöst och med finess knycker det som ligger på bänken. Åter fint och utan att smaska och smyger sen tillbaka igen utan att någon märkt vad som hänt. Friheterna och odygdigheten stegrar för varje grått hårstrå som dyker upp på hans nos...
 
 
Lex
0 kommentarer