2013 - Året som gått

En summering av året, lite intressant att läsa. För mig själv alltså. Kul att titta tillbaka en aning...
 
VINTER
Vintern börjar rätt kyligt. Vi försöker åka skidor så mycket vi kan, isen ligger fint och det blir många turer på längs med sjön.
 
Jag kör på ett rådjur som vi inte hittar och jag hoppas hoppas hoppas att det gick väl trots allt.
 
Vi åker till Rörvik och hälsar på Sanna och hennes norska familj. Myser, käkar färska räkor och tar isiga promenader samt promenerar i en vindkraftspark.
 
 
VÅR
Påsken blir fin, vi åker till stugan, jag åker på magsjuka/matförgiftning och måste åka hem igen. En pärs att åka hem och sen blir det ett dygnt sömn för att sen åka tillbaka upp igen och fira klart.
 
Lex hittar en rävkompis här hemma på gården och vi startar uterumssäsongen redan i Mars.
 
Vi åker till Hemsedal och jobbar där ett par dagar och umgås med trevliga människor.
 
Hela avdelningen åker till Vemdalen och jobbar, umgås och mår gott. Jag och bästa kollegan åker vilse på fjället och kör runt som galningar där uppe innan vi slutligen hittar ner.
 
 
SOMMAR
Sommaren inleds med allt som hör till det faktum att min minsting blivit stor och tar studenten. Baler, klänningar i kubik och frisyrer som testas. Vi studentfirar henne såklart. Hon får en kamera bland annat.
 
Vi har anledning att fira flera 'studenter'. Sandra är klar med sin utbildning och vi saluterar hennes examen som civilekonom.
 
Sommaren bjuder också på många bad det här året. Bad här hemma, morron och kväll.
 
Verkön öppnar för sommaren och vi åker dit i omgångar och äter och dricker gott.
 
Skön semester, vi bygger altan och pysslar här hemma och avslutar den sen med en tripp till Turkiet för värme i massor, sköna bad och lata dagar i solstolen.
 
 
HÖST
Sommaren övergår till skön höst, Ida kommer in på Mittuniversitetet och flyttar till lägenhet i stan. Sandra och Dan kommer hem och vi firar några födelsedagar och håller till några dagar mer eller mindre på sjön.
 
Älgjaktsmiddagen går av stapeln som traditionen föreskriver. Den här gången är det jag och Roffe som skall fixa middagens flesta bestyr.
 
På jobbet har vi en trevlig och rolig Kick-Off i Sälen, jag får en rejäl blodpropp mitt på handen och blir riktigt rädd. Åker några vändor och tar prover och får också ett stort migränanfall. Så stort att jag inte kan stå upp överhuvudtaget utan måste ligga ner mer eller mindre ett dygn. Är orolig ett tag men efter provsvar och samtal med läkare så känns allt OK.
 
Höstens största och bästa Joels lillasyster Emma som anländer snabbt och effektivt.
 
Vi åker en tur till Rörvik och hälsar på Sanna igen. Denna gång är det fiske som står överst på listan. Vi hälsar också på i Fiskfabriken som är hennes arbetsplats.
 
Sandra och Dan kommer hemöver igen över en helg och vi passa på att gå ut och käka en kväll.
 
 
VINTER
Vintern, i form av snö och  kyla låter vänta på sig. Hösten är lång och varm och det är ju på sitt sätt skönt men vi börjar längta efter vintern och skidåkning.
 
Jag längtar efter första advent och längtar efter att få julpynta. Åker till Sandra och Dan för att fira när helgen väl kommer. Där åker vi på Steninge slott och går på julmarknad, åker med M/S Waxholm ut i skärgården och äter julbord och mår gott i största allmänhet.
 
Stormen Ivar drar förbi och tar med sig några takpannor och stökar till det rejält här ute. Träd fälls över bilar, tak blåser omkring och skapar oreda...
 
Vi bakar tunnbröd utan att bli osams eller slänga en massa deg för att vi blivit urless  :-)
 
Sen kommer då julhelgen. Skön och efterlängtad och med den i färskt minne säger jag nu GOD FORTSÄTTNING OCH GOTT NYTT ÅR!
 
 
 
6 kommentarer
Anonym

Gott Nytt År
Lite tidigt. Har har rest i väg ett tag befinner mej i Indien. Just nu i Jaipur i norra delen. Reser runt i detta kaotiska/kontrollfreak/fantastiska/ vänliga/ arga land. Kontrasternas land helt enkelt.
Kramar Bitte

Helen

Åh Bitte, det lät spännande. Allt på samma gång. Du måste börja blogga igen och hålla mig uppdaterad :-) Gott Nytt till dig också!

Anonym

Det ska jag göra bara jag hittar ett bra stället. Har du något tips?
Bitte

Helen

@Bitte: Bra ställe för att kunna blogga från Indien? Ledsen men det har jag inte, du får hålla allt färskt i minnet och uppdatera mig när du kommit hem med kameran full av bilder :-)

Anonym

Bra ställe att ha bloggen menar jag 😉Är du nöjd men detta ställe tröttnade när de stängde och flyttade för jag höll hus tidigare.
Bitte

Svar: ;-) OK, Ja, det tycker jag. Blogg.se har dragits med en del barnsjukdomar genom åren men jag är nöjd och tycker det är ett OK och lättsamt verktyg att jobba med. Har inte testat att blogga via telefonen dock.
Helen Hedin

Camilla

Visste inte om proppen!! Blev orolig. Skönt att det är ok nu! Ta hand om dig och jag önskar dig det bästa året!
Kram!