Plåtmage

En ledig dag har blivit kväll och mannen har tänt upp i spisen. Skönt att sitta i soffan och softa. Ont i halsen fortfarande och kanske känner jag mig lite risig, eller så är jag trött. Lite diffust
 
Den lediga dagen inleddes med en skön sovmorron, en skogstur med hunden och lite köks-stök. Betoning på stök. Både en köttbulls-smet och en chokladbolls-smet på gång samtidigt. Kunde man ju räkna ut att det inte skulle gå helt enligt planen. 2dl socker landade i fel bunke :-[   Hunden fick lite sötad köttfärs och smaskade nöjd upp den.
 
En plåt chokladbollar ställdes ut på kylning i uterummet... Jag hänger tvätt och Sanna kommer hem. Ingen hund som möter i dörren. Redan där borde jag anat oråd men gör inte det förrän några ögonblick senare. Några ögonblick för sent inser jag var han är. I uterummet såklart. Där det inte längre finns några chokladbollar. Men åååå jädra jycke å va tjuvaktig.
 
Å nä, han skäms inte den här gången heller. Ligger på mattan med fulla öronen med kokos.
 
Chokladbollar har jag gjort en laddning till av senare idag. Med whiskey den här gången... kanske kan det avskräcka honom från sno dem
 
 
3 kommentarer
Camilla

hihi, vilken lurig en ;-)
Krya på! Kram!

Ida

Hahaaa!

Anneli

Åååååh!! Jag skulle nog fått ett betydligt större bryt om det hänt här.