Saknar

Här på platsen där jag bor, mitt nya 'hemma' saknar jag en del av mitt gamla 'hemma'. Det är förresten konstigt det där, för jag säger iaf att jag åker 'hem' till Dvärsätt som är min gamla by...
 
Hur som helst så saknar jag en del av den byn, jag saknar det faktiskt varje dag. Möjligheten till bra promenader eller cykelturer.
 
Här kan jag i stort sett bara gå vägen fram och tillbaka. Det finns liksom inga 'rundor' att ge sig iväg på, och det finns väl ändå inget tråkigare än att gå samma väg både iväg och hem?. I Dvärsätt finns det oändliga möjligheter. Dessutom makalöst vackert, t ex ett långt promenadstråk längs sjön eller varför inte ta en tur upp i övre Dvärsätt för att få utsikt både över sjön och fjällen. Vill man ta en tur i skogen går det xå fint, finns 'rundor' att gå även där.
 
Här i Ytterån verkar allt vara 'enkelriktat' liksom, alla vägar går till något och tillbaka. Punkt. Hmm... Ikväll tog jag och hojade iväg här i trakterna, tänkte att jag borde väl kunna hitta någon lite skogsbilväg eller avfart som det går att göra en runda av. Nope. Skit xå, jag får fortsätta att gå här fram och tillbaka och sakna  :-/
0 kommentarer