Höstkväll i Ytterån

Då var det kväll och jag har krupit upp i uterummet under täcket för det börjar vara rätt kyligt här ute nu. Snart dags att 'flytta' kvällsmysandet till läse-soffan istället...
 
Imorron drar jag till Sälen för ett par dagars jobb-aktiviteter, åker framöver eftermiddag så jag jobbar hemifrån vilket ger mig en liten stunds sovmorron. Det går inte att tacka nej till. Är olidigt trött på mornarna och har inte kommit ur semester-dygns-rytmen ännu.
 
Den här bloggen fungerar som ett kartotek med historiska ögonblick i vardagen och då och då kikar jag tillbaka och minns. Den här tiden förra året hade vi precis börjat ana att något inte stod rätt till med svärmor och kort därefter landade hon på sjukhus och fajtades med diffusa sjukdomssymptom som ingen egentligen visste varifrån de kom och hur de skulle botas/motas. En jobbig tid... Det här året har gått fort men det är svårt att förstå att hon är borta och jag tänker på det ganska ofta. Tänker och undrar vad hon skulle tyckt om det ena eller det andra, vad hon skulle sagt eller gjort i vissa situationer osv... Ibland med ledsamhet förstås men faktiskt oftare med ett leende i tanken. Det finns så många tillfällen då det är lätt att föreställa sig vad hon skulle sagt eller gjort, hur hon skulle uttyckt sig, hur hon skulle skrattat och fnissat osv...
 
Tiden har gått fort som sagt. Om vi tittar tillbaka ytterligare 1 år i tiden, till 2011 alltså, så hade vi precis hittat och köpt det här huset och började packa ihop ett antal års samlade bohag i Dvärsätt. Längtade varje dag tills vi skulle få tillträde och tyckte att allt gick för sakta. Samtidigt kämpade en fin jobbarkompis på sjukhuset mot en ovanlig sjukdom... jag blev påmind om hur bräckligt livet trots allt är och skrev ett så-här-vill-jag-ha-det-om-utifall-att-brev och lämnade över till var och en i min familj. Samma månad lyckas jag vinna en Photoshop-tävling och åker på mässa och frossar i photo-shop-inspiration. Ungefär så  :-)
 
Nämen det börjar närma sig natt-dags. Väntar ut en tvättmaskin och sen blir det pyjamas på
 
Skön onsdag på er!
 
 
1 kommentar
Camilla

Hoppas att ni får en rolig kickoff! Kram!