Garderobsrensning

En hemmakväll skall avslutas strax, kvar är att göra en jobbgrej som jag påbörjade tidigare men aldrig kom till skott med. Det är på kvällen den late får brott liksom.
 
Kvällen har spenderats mer eller mindre i garderoben där jag rensat och plockat ur. Nu finns det t om galgar över, och det var länge sen. Skön känsla även om 'jobbet' inte direkt syns. Det är skönt att bara veta att det är ordning innanför dörrarna. Slängt alla bra-att-ha-att-måla-i-tröjor vilket inte var helt få till antalet, fasen att det skall vara så svårt att slänga dem direkt. Det är inte många målartillfällen då jag verkligen letat fram en redan-kladdig-tröja och bytt om till den. Nä, jag kör på i den tröja jag råkar ha på mig för tillfället och VIPS så har jag visst en till målar-tröja som också skall sparas. Märkligt hamster-beteende.
 
Ingen träningsaktiviet ikväll alltså. Vilodag fick det bli. Igår blev det en långpromenad till grannbyn på 8.6 km och sedan joggade jag hem direkt. Tungt var det men det gick vägen. Inte fullt lika långt hem tror jag. Batteri-död på telefonen så jag fick aldrig loggat hela hem-sträckan´, men gissar på 7.5 km. Har ett intervallpass som ligger och väntar på mig, det får nog bli till helgen tror jag. Torsdag- och fredagkväll är intecknade.
 
Dras med ont-i-magen och har gjort det ett tag nu. Kommer och går, varierar i styrka men lämnar mig inte helt i fred. Tröttsamt och framförallt irriterande. Den enda 'kur' jag kommit på som alltid hjälper är att sitta ihopkrupen och dra upp benen liksom. Verkar inte vara mat-relaterat iaf, det onda kan komma trots att jag inte käkat nåt. Dr Roffe ordinerar cola-light-uppehåll men det tror jag inte ett dugg på, är det något jag vet att jag tål så är det just den drycken  :-)
 
 
 
 
 
1 kommentar
Anneli

Oj - vilket träningsschema!! Heja!!

Och gå och kolla magen med någon mer vetenskaplig läkare än han som rekommenderar colalightuppehåll - genast!!