Tre kvar

Då har det blivit söndagkväll och jag har precis satt mig i uterummet med Pixel som kurat ihop för kvällen. Lite lagom sur för att hon inte fick gå ut igen. Räven som hållit sig borta stora delar av sommaren är tillbaka och smyger runt knutarna på kvällarna så katten får så lov att vara inne.
 
Idag har Sandra och Dan åkt neröver igen. Malin och Simon drog iväg på en semester-tur och Ida är hemma i stan. Tomt som vanligt när alla åkt.
 
Har målat och målat och målat. Idag igen. Det blir fint och jag är glad för varje fönster som jag kan putsa och därmed betrakta som färdigt. Erkänner att jag ändå är rätt less på att målningen. Framförallt spröjsen som tar en evinnerlig tid. Bara att gno på så det blir klart tillsist.
 
Ikväll är det fullmåne igen och när jag kom hem nyss så var den skithäftig och jag försökte fånga den på bild. Det mediokra resultatet ser ni nedan. Ni får tro mig när jag sager att månen är skithäftig i verkliga världen.
 
Det börjar bli mörkt ute och planerna på fler belysningsplatser på tomten behöver realiseras. Nu är min elektriker-bror på vift ett par veckor så jag lär få vänta oavsett, men några kabeldiken är det dags att gräva. Jag påbörjar min 4e semestervecka imorron och får viga ett par dagar den här veckan till att gräva då antar jag.
 
Jaha, en kopp te, skinkmacka och ett avsnitt av Morden i Midsommer så får det bli natt sen
 
 
 
 
Fullmåne
1 kommentar
Pia

Hej Helén! här avslutar vi semesterveckorna och är hemma i stan igen. Ett glas vitt på bordet och... Morden i Midsomer på SVT play. En sommar då vi sett så lite på T V (varma kvällar ute i goda vänners lag) att jag glömt hur fjärrkontrollen fungerar. Ha nu en skön vecka och lycka till med spröjsen! Kram Pia

Svar: Tack detsamma Pia!
Helen Hedin