Pyjamasmys

Annandag jul 2014. Sandra och jag pyjamasmyser och väntar på att Ida skall kliva upp så att vi kan äta långfrukost. Bakjour idag så det är fullt legitimt att lalla runt här hemma i myskavajen hela da´n.
 
Efter julaftonsjobb så begav vi oss till Dvärsätt för att fira jul med familjen. Precis som vanligt <3  Min mamma fyller också år, det blir lätt bortglömt men lite tårta lyckades vi fira med iaf.
 
Tomten kom förstås på besök men stannade inte så länge. Verkar som det varit kallt på sparkturen runt Varvsvägen. Nike undrade förresten om Sandra på nåt sätt är släkt med Tomten... Möjligt att det är så, några igenkännande drag tyckte jag också mig se.
 
Skön och härlig julafton avslutades med livligt julklapps-spel. Jag hade turen att när spelet var över sitta med en julklapp innehållande en supermjuk och fin pläd. Perfekt för kopp-med-the-kvällar
 
Vi har äntligen fått snö även här hemma i Ytterån. Äntligen! På julaftonskvällen tillkom dessutom ordentlig kyla så när jag drog på jobbet juldags-morron så var det med fyrkantiga däck och allmänt vintertrött bil. -26 grader hade vi. Det var länge sen.
 
 
 
 
jul
0 kommentarer