TBT

Den här bloggen finns egentligen till enbart för mitt eget höga nöjes skull. En plats där vardagsnoteringarna bankas för att inte falla i glömska och jag gillar att kika tillbaka då och då.
 
Här kommer en November-arkivets bitar i den här bloggens historia:
 
2007 - I November det året flyttar Sandra hemifrån. Vi blir med katt eftersom en kattmamma med sin enda kvarvarande unge bor på golfbanan som stänger för säsongen. Annars jobbar jag mycket borta när barnen bor hos sin pappa.
 
2008 -  Tråkigt slut på månaden då 3 unga människor i en grannby omkommer i en trafikolycka på det hala väglaget. Familjens lilla Hamster somnar in efter lång och trogen tjänst (så lång som en hamstertjänst nu kan vara) och på jobbet skrattar vi åt en särskilt fräck ekorre som ivrigt tar för sig
 
2009 - Detta året härjar svininfluensan som värst och t om jag vaccinerar mig. På jobbet eskalerar ett stort projekt fram till saluten när allt skall vara på plats. Mycket jobb och på ett sätt en jädrigt tung period men vi hade trots allt skitkul på det stora hela. Den absolut största händelsen detta år är trots allt inte invigningen av Experium. Nix... jag blev faster till en liten skruttunge  <3   Detta året, men månaden efter hander också något som är starten på en aslång och jobbig process som fortfarande pågår så här 5 år senare. Sorgligt och bedrövligt är sammanfattningen på det som sker!
 
2010 - Malin är kandidat för länets lucia och vi åker runt och kollar på de fina tjejerna. Läser en kul grej på facebook och inser att tiderna förändras  :-) Vi verkar också haft betydligt kallare väder än i år som jämförelse. -18 grader i mitten av November.
 
2011 - Vi flyttar till vårt fina hus och ungefär samtidigt så blir Pixel påkörd. Hua vilken otäck historia. Annars firar jag att jag blivit av med jobbet som privatchaufför till mannen som fått tillbaka sitt körkort
 
2012 - jag tror tydligen att jag kan baka igen. Rullrån av alla kaksorter xå. Det slutar självklart i fiasko. Annars är detta års höst sorgsen och nedstämd men vi får iaf ett fint avsked av svärmor i slutet av månaden.
 
2013 - vi har traditionsenligt kusinpyssel och det bakas julgetter. Jag börjar förövrigt att lyssna på julmusik lika tidigt som vanligt  ;-)
 
2014 - har précis passerat som en av de mildaste vädermässigt någonsin tror jag. Kusinpyssel, ett par julbord och massvis med julsånger har jag hunnit med  :-)
1 kommentar
Bitte

tänk vad tiden går. Att det var så länge sedan svininfluensan det hade jag ingen koll på. Men å andra sidan känns det väldigt länge sedan vi fick förbereda för att ta emot svininflunsa patienter. Inte vårt ordinarie område men vi fick inventera hur många respiratorer vi kunde få ihop osv osv hysteri är ett annat ord. men förberedda var vi å inga patienter fick vi :-)
Bitte