Krispigt

Ny vecka inledd med Itrim-kväll och långpromenad och te-fika i grannbyn. Det har töat och slaskat som om det vore april idag. Lite upp-och-nervända-världen. Skulle mer troligt varit 25 grader kallt och frostigt, inte takdropp och slask.
 
Hur som helst så börjar det märkas tydligt att ljuset gör stora kliv nu och det känns alltid lika trevligt även om jag älskar tända-ljus-myset också. Längtar efter nyputsade fönster, fräscha gröna krukväxter och stora fång med krispiga tulpaner. Det är en bit innan jag är där men har tjuvstartat med tulpanerna så länge  :-)
 
Jobbarhelgen passerade smidigt förbi, smidigare och snabbare än väntat för att vara sportlovsankomst, och imorron är det dags att inkassera en ledighetsdag. Härligt, tror jag börjar med sovmorron sedan har jag tänkt mig en skogstur med Lex för att vid lunchtid susa in till stan och simma några längder. Lyxigt att vara ledig mitt i vardagen.
 
Nähäpp, dags att sova då kanske
 
 
0 kommentarer