Paris by Night

Oj, nu är snart ännu en vecka till ända. Tiden rasar iväg som vanligt. Paris-turen blev av, ingen magsjuka på mig och inga andra krämpor heller. Drog iväg mitt i natten till Trondheim och Vaernas flygplats, framme med några timmar tillgodo så vi han villa en stund innan det var dags att checka in och dra iväg.
 
Jag har turistat som en tok och gått gata upp och gata ner, åkt buss, tunnelbana, taxi och turistbuss. Alla utom taxin åt fel håll några gånger  :0)  På en av de turerna, fel-hålls-turerna träffade jag en dansk kille som pluggade i Paris men körde buss för att dra ihop lite pengar. Han bidrog med massor av intressanta tips som jag följt.
 
Sett massor av Paris-måsten, vandrat på varenda upptrampad turist-stig och öst i mig historia i massor. Hela staden är ju praktiskt taget en historie-bok.
 
Vandrat över alla broar och fascinerats över alla tusentals hänglås, fikat på små trånga fik, ätit god mat och mått gott helt enkelt.
 
Gärna igen, men nästa gång under sommaren eller iaf medan det grönskar och solen skiner...
 
 
Paris
1 kommentar
Eva

Åh vad roligt!!!