Spärr och Strike

Hunnit till söndag igen. Vi har kommit hem efter en hel dag lite varstans utom hemma.
 
Dagen startade med fint morronväder och en skön löptur i t-shirt men avrundades sedan med regn och kylslaget väder.
 
Spenderat stordelen av dagen på badet med gullungarna. Och en drös människor till. Mestadels norrmän tror jag. Middag hos brorsan och kvällsfika hos morbror i torpet. Däremellan en springtur med Tindra.
 
Kvällsbad för att försöka råda bot på eländig nackspärr som håller sig kvar. Aningen värre nu ikväll och jag blir gnällig som ett litet barn. Ovan och otålig att ha ont såhär. Inte så svårt att inse vilka fjantiga bekymmer man har, lik förbannat så måste jag oja mig och hålla på. Gnällkärring! En kur med liniment och ett par alvedon hoppas jag råda bot på både spärr och gnäll  :-D
 
Nä, dags att lägga sig och invänta linimentets verkan då. Tar med mig nyaste numret av TopHälsa som fortfarande är obläddrat och det är söndagslyx.
 
Välkommen måndag!
 
 
 
 
0 kommentarer