Torsdag och Ernst

Torsdagkväll i stugan, veckan har rasat på i vanlig takt, Lex och jag ligger i uterummet och vilar. Mannen hanger vid fotboll på tv:n. Lex 'knorrar' en del och ibland hör jag inte längre skillnad på när han gör det för att han mår gott och när han gör det för att han är stel och kanske har svårt att lägga sig tillrätta. Älskade gamlingen <3
 
En sväng på badet för ett simpass, det blir bråttom numera. Hinns inte m en hel timma eftersom badet stänger en timma tidigare än på vintern. Skönt hur som helst. Skönast är utebassängen som är både varmare och längre. Effektivare träning i den.
 
Snart helg igen och imorron kommer Sanna o Andreas hem en sväng. det var ett tag sedan nu :-)  Vi kör på grillmiddag är det tänkt och att vi kan sitta ute och äta är en utopi. 8 grader och blåsigt ikväll. Brrr... Det får bli här i uterummet som vanligt.
 
Nä, nu skall jag kolla på tv4play eller vart han nu håller till. Ernst. I ärlighetens namn så får jag nog säga att inte känns helt uppdaterad längre. Han kör liksom på i samma stil som han gjorde från början och den har bäst-före-datum gått ut på. Jag tar och kollar. Kanske han är uppfräschad inför den här säsongen  :-)
 
 
Har förresten pratat med Joel idag. Han är ju på semester och jag tänkte höra lite hur han hade det. Jodå: Han hade sett Pippi på teater. Emma sov. Han hade inte badat. Hej då!
Utförlig och bra sammanfattning där  :-)
 
 
 
 
 
1 kommentar
Malin

Pratglad skrutt :)