Fyrtio grader

Måndag natt, jag är för pigg för att sova, typiskt mig. Att jag inte kommer vara så pigg när klockan ringer känns ju väntat.
 
Har varit på en ny start av Linedance, svettigt och jobbigt bitvis, men framförallt jättekul. Avslutning på förra omgången i söndags men vi kör raskt vidare på nästa.
 
Kvällsfika hos Ida tillsammans med Malin. 2 av 3 barn på samma plats samtidigt, det är inte varje kväll det händer  :-) 
 
Annars är det full fart på jobbet. Roligt som tusan och spännande projekt är uppstartade. Utöver det så skall vi omorganisera oss och det känns utmanande. Rent krasst så kan det faktiskt i slutändan innebära att jag blir utan jobb men känner ingen stress över det. Alls. Det känns utmanande att få vara med i en effektiviseringsprocess där stenar skall vändas på och uppdraget är att göra så mycket som möjligt så effektivt som möjligt. Innebär det då att mitt jobb kan skötas på annat sätt av någon annan eller kanske rentav prioriteras bort så är det trots allt en konsekvens av ett bra effektiviseringsarbete.
 
Här har varit skithärligt väder idag, mindre härligt var att vi imorse glömt att öppna dörren ut på altanen från uterummet vilket gjort att där inne var över 40 grader varmt när vi kom hem. Ändå sämre var att det visade sig att katten lyckats smita dit och alltså varit instängd hela dagen i den hettan  :-(  Usch, vill inte tänka på hur det kunnat gå. Glad att vi kom hem var hon iaf.
 
Nämen hörrni, då kör vi tisdag då. Shoooot!
 
 
Tänker  massor på den unga man som förtvivlat försöker göra sin röst och sin vilja hörd men som har svårt att nå fram. Jag hoppas hoppas och hoppas att han verkligen får möjlighet att med egna ord berätta och beskriva vad han känner och vill och att det också respekteras. Av alla. Det är kämpigt att vara tonåring i alla lägen, och särskilt i det här.
 
 
 
 
 
1 kommentar
Madde

Kul med Linedance! Jag går också, haft ett upphåll under sommaren men nu startar det upp igen