Snick-Snack

Ett resonemang under dagen fick mig att fundera lite över hur saker och ting förhåller sig.... Hur lätt är det inte att känna ilska och irritation och nedstämdhet över andra människors sätt att ha åsikter om ens egen person? Hur lätt är det inte att i dessa situationer själv gå till angrepp av typen 'men du´rå'?
 
Ålder är rätt orelevant i de flesta sammanhang men i det här fallet ser jag en klar fördel trots allt  :-) Med att ha några år på nacken så att säga.
 
Att inte alla tycker som jag, att alla inte tycker att jag är en trevlig person, att alla inte tycker att jag gör rätt saker eller umgås med rätt människor kan jag vid det här laget allt som oftast bortse ifrån. Alla gillar inte mig kort sagt.
 
Jag har ungefär samma resonemang gentemot andra och  har åsikter om både det ena och det andra i många sammanhang. Lutar mig därför stilla nöjd med vetskapen att de människor som står mig närmast, de som betyder mest, de kan själva bilda sig en uppfattning om ev pågående snick-snack är relevant eller ej. DET vill jag hävda har blivit tydligare för varje passerad födelsedag  :-D 
 
Det blir lite mindre oroligt i lägret med åren helt enkelt!
 
 
3 kommentarer
Linda

Tant är klok som en gammeluggla

Anonym

Men jag gillar dig! 😊 Kloka ord.
Anette.

Eva

Jag tycker också som dig, det vet du ju. Tycker särskilt mycket om att du också gillar mig :-D