Summering av läget i augusti 2015

Jag lallar vidare i skön semesterstämning  :-) Målar en himla massa och grejar i största allmänhet här hemma. Just nu i en period av bra väder. Både varmt och soligt och utan regn. 
 
Startade dagen med en cykeltur i 'kvarteren' och sen frukost på altanen för andra dagen i rad. Bingo!
 
Vad har hänt annars sen sist, minns knappt, dagarna flyter ihop och jag håller knappt reda på vare sig veckodag eller tid på dagen. Eller natten med för den delen. Är rätt bra på att vända på dygnet och kör nattpass lättare än dagpass  ;-)
 
Sandra har åkt neröver landet igen iaf, Tindra och Nike har kommit hem från sin semester och vi har hunnit hänga lite. Vi drog t ex på Mus-Olles Museum och där kan man förundras över mycket. Rätt intressant att vandra omkring i samlingarna. 
 
Fotboll har vi hunnit med. ÖFK mot Bromma-pojkarna slutade 2-1. Mitt okunniga fotbollsöga tyckte att BP spelade väldigt likt hur ÖFK brukar spela, mycket passning-/dribblingsspel och snabbt spel och det var inte en helt självklar vinst trots allt. 
 
Jaaa. vad har hänt mer... Jo, en tur på sjön, premiärturen med brorsans nya vattenmaskin: Solsaga. En trevlig båt som i sakta mak tuffar fram. Fullt möjligt att sitta och prata under färden vilket inte är möjligt i motorbåten. Där sitter man still och håller i peruken helt enkelt  :-) Trevlig tur!
 
Det var väl det mest tror jag...
 
Nu idag körde vi kvällsfika på Espresso-House i Östersund tillsammans med Malin och sen avslutades kvällen på bio och Mission Impossible 5. Den tycker jag var bra, lite smårolig dessutom. Mannen uppskattade inte de dråpliga inslagen dock... till saken hör att han sett alla tidigare och det har inte jag. Mitt sinne var öppnare kan vi säga  :-)
 
 
 
 
 
Båttur på Storsjön Semester
0 kommentarer