Avlångt

Sitter i uterummet, kurar lite i den aningen kylslagna luften. Resten av huset sover fortfarande. Hunden har varit upp och 'hälsat på' här ute men lallade strax tillbaka till husse i sovrummet. Katten snarkar tungt och gör sig inte så mycket besvär att kliva upp...
 
Här är uppehåll idag och jag hoppas att det får vara så, behöver måla vidare...
 
Annars har jag snart avverkat min första semestervecka. Har det finfint och njuter av varje sekund:  
Långa cykelturer
Kortare löpturer
Hundpromenader
Pyssel hemmavid
Fika-turer i grannbyar
En tur till fjällen
Middag på Kungsgårdens 'Häbbre' <-- väl värt ett besök för er som bor i närheten
Middag på Sandnäsets Golf <-- också värt ett besök för er i närheten
Sovmornar
Sena kvällar i uterummet
 
 
Dags att dra upp övriga medlemmar i hushållet för en frukost och sen ut på stegen  :-)
 
 
Rubriken? Ja alltså det enda avlånga i det här inlägget är den här fina taxen. De är för charmiga. Taxarna. De står dessutom sällan helt stilla och framförallt är svansen knappast det heller. Taxen på fotot heter Axa och finns hos mina barns pappa med familj. Hon har betydligt längre svans än på bilden  :-)
 
Vi hade en tax, en gång för länge sen. Berra var hans namn. Han var otroligt charmig och full av egensinnigheter. Eller han blev det med tiden egentligen, för från början gillade jag honom inte om jag skall var ärlig. Ständigt skällande, bitande och nafsande... men han ordnade till sig :-) och blev världens finaste familjemedlem  <3
 
Tjohoo, nu kör vi vidare. Skön fredag på er!
 
 
Semester
0 kommentarer