Rysningar

Piuuu.... Fredagkväll och jag är redo för några glas rosé, skaldjur och en massa surr. Tjohopp... En dryg vecka kvar till semester och jag börjar räknar ner  :-D
 
Väderleksrapporten för några dagar framöver är godtagbar. Sol, och tvåsiffrigt på termometern. Kraven är sänkta förstås men jag ser fram emot nåt annat än spöregn och iskyla. Jag sa ju att jag sällat mig till de väderbittra, jag sa ju det...
 
 

Jag har hela jobbveckan lyssnat på podd-radio och det finns mycket hörbart tycker jag. Sommarpratare förstås men har också lyssnat mycket på P1 Dokumentär. Just idag har jag lyssnat på ett reportage av Katia Wagner som handlar om hur socialsekreterare missbrukar sin ställning på ett obehagligt sätt i ett fall där en pappa försöker få vårdnaden om sin nyfödda son. Från dag 1 pågår detta märkliga sätt att hantera omhändertagandet och jag ryser av bara tanken. Socialsekreterares handlande som skapar förödande konsekvenser... Osanningar, förvrängande av uppgifter och undanhållande av information. Fy så obehagligt. Dokumentären heter 'Att ta ett barn'  Lyssna vettja...
 
 
0 kommentarer