Try everything

 Söndag igen... knappt ett par ögonblick lång den här helgen. Jättefint väder har vi haft, sådär soligt och fint med takdropp som gör vi kan bestämma att vårvintern definitivt har gjort sin entre´. Alltihop uppblandat med rätt kyliga vindar och helt oväntat fulla skyn med snö. Aprilväder som vi brukar säga...
 
Skotertur igår, strålande sol och iväg till Klingervattnet och stugan <3 Vidare till grannbyn i fjällvärlden på fika med tillhörande surr och sällskap. Hela turen inleddes med en massa trassel, först i backarna upp mot parkeringen så blev jag stående mitt i backen med hela ekipaget (bil med skoter på släpvagn). Men åååå, blev till att lasta av och trodde det skulle räcka. Nix. Bara att hänga av släpvagnen, försiktigt försöka vända den på vägen, helst utan att den började rulla neröver den branta backen. Å med lite mer tjorv och trassel på det så kunde jag tillsist hänga på släpvagnen igen. Muskler saknar jag helt så det blev till att använda den tjuriga sidan. Gick ju fint  ;-)
 
Höll mig till skidåkning idag, härlig tur utefter isen, däremot skrämde grannen upp mig rejält med de 'råk' som tydligen finns på samma plats varje år. I kyligt väder är råket ett par meter brett och helt öppet vatten och är det varmt så går isen ihop och då syns detta knappt. Huga... nu vet jag var detta är så jag kommer vara extremt uppmärksam. Försiktighet råda på isarna hörrni!
 
Elin och gullungarna har varit här idag och nu ikväll blev det spontan-bio. Zootopia. Den filmen har jag länge sagt att jag vill se och nu fick jag det perfekta alibi´t  ;-)  Gullig film, fantastisk animering och jag bara älskar alla detaljer som finns i filmen. Som vanligt finns ett aktuellt samhällsbudskap. Se den!
 
Nedan har ni musiken som avslutar filmen och jag antar att det inte är en alltför stor gissning att detta kommer bli nästa mest sönderspelade hit på kommersiell radio. Passa på att lyssna nu  :-)
 
 
 
 
 
I messed up tonight I lost another fight
I still mess up but I'll just start again
I keep falling down
I keep on hitting the ground
I always get up now to see what's next
Birds don't just fly
They fall down and get up
Nobody learns without getting it wrong
 
 
I won’t give up, no I won’t give in
Till I reach the end
And then I’ll start again
Though I’m on the lead
I wanna try everything
I wanna try even though I could fail
I won’t give up, no I won’t give in
Till I reach the end And then I’ll start again
 
 
No I won't leave I wanna try everything
I wanna try even though
I could fail
 
Oh oh oh oh oh
Try everything
Oh oh oh oh oh
Try everything
Oh oh oh oh oh
Try everything
Oh oh oh oh oh
 
 
Look how far you've come
You filled your heart with love
Baby you've done enough take a deep breath
Don't beat yourself up
Don't need to run so fast
Sometimes we come last but we did our best
 
 
I won’t give up, no I won’t give in
Till I reach the end
And then I’ll start again
Though I’m on the lead
I wanna try everything
I wanna try even though I could fail
 
 
I won’t give up, no I won’t give in
Till I reach the end And then I’ll start again
No I won't leave I wanna try everything
I wanna try even though
I could fail
 
I'll keep on making those new mistakes
I'll keep on making them every day
Those new mistakes '
 
Oh oh oh oh oh
Try everything
Oh oh oh oh oh
Try everything
Oh oh oh oh oh
Try everything
Oh oh oh oh oh
Try everything...
Zootopia
0 kommentarer