Ondska

Mitten av april och snart påskledigt. Här hemma hos mig är det i stort sett helt snöfritt t om i skogarna. Det kan jag inte påminna mig om att det varit tidigare vid den här tiden. 

 
Inte helt kry utan hostar som en galning. Ont i halsen och lite trött o hängig. Elände i min lilla värld. Om jag lyfter blicken o kollar i ett större perspektiv så är det naturligtvis ingenting. Eller kanske är mitt tillstånd rentav tacksamt eftersom det betyder att jag faktiskt kan bli förkyld. 
 
Efter fredagens vansinnesdåd på Drottninggatan i Stockholm har jag tänkt massor på de människor som en helt vanlig eftermiddag bara råkade vara på samma plats som en galen person. Helt plötsligt är det ingen vanlig eftermiddag alls. Några personer har inte längre möjligheten att bli förkyld, de har heller inte möjligheten att njuta av vårsolen eller omfamnas av sina nära o kära. <3  <3  <3
 
Usch o fy för den ondskan som denne terrorist representerar. Overkligt!
 
 
0 kommentarer