Statist

Andra jobbarveckan efter semestern påbörjad och jag vill nog hävda att jag är med i matchen och allt känns som vanligt. Eller inte allt egentligen. En fin o duktig kollega har precis slutat och det känns konstigt och tomt. Såklart önskar vi honom lycka till med nya utmaningar och ett jobb utan nämnvärt pendlingsavstånd men vi saknar honom redan. 


En helt vanlig vardagsmåndag börjar trots allt vara slut och jag kör min vana trogen den vanliga kvällsritualen som avslutas i uterumshörnan. Vilsamt och jag passar på. Vips är det oktober o vi har stängt igen härute. 

Älgjaktstider och skogen är lite läskig att hålla till i ett tag framöver. Sugen att plocka lingon men det får bero ett tag. Apropå älgjakt. Herrn i det här huset har skjutit in sig och sitt gevär på skyttebanan ikväll och jag har agerat statist o markör. Gick fint så jag gissar att frysen blir full den här hösten xå.



0 kommentarer