Myyyysigt

OK, hörrni, nu e´de höst då. Bara att acceptera och om man gör det så blir det genast mysigt istället för gruvsamt eller hur?

Idag har det visserligen varit sommarvarmt här, soligt och fint men hösten är här. Såg att en av lönnarna hos mamma och pappa börjar bli orange. Ett säkert tecken. Jag har hunnit med en del idag som att städa och plocka 13 liter svartvinbär. Huga, de skall kokas saft i  långa banor imorron. Det är mer bär kvar och jag tänkte ta in dem åt mamsen. Får nog frysa in bären som de är, vet inte om hon kanske vill ha sylt istället.

Sandra och Lex är sjuka  :-( Lex är kräkig och har sett till att jag måste tvätta fårskinsfällar och sängmaterial. Sandra håller på att åka dit på nå´n förkylning. Dom får se till att krya på sig helt enkelt. Jag önskar att Pixel blev lite förkyld en stund förresten. Kanske han kunde ligga still och vila lite då. CrazyCat!

Nä, nu ska ja hänga tvätt och sen avsluta kvällen med te. Köpte ny sort idag: Ingefära och citron. De skall bli spännande att smaka. Annars avslutas kvällen på samma sätt som den började. Med tända ljus.

Imorron e de måndag igen, välkommen till varda´n lixom...
2 kommentarer
Martin

Tjejen som är besatt av att tända ljus :-)

Cissi

Höst... Det är en härlig årstid med underbara färger. Har aldrig varit i era trakter höst-tid men i år åker jag upp lagom till höstmarknaden. Hoppas på en färgkavalkad! (och gärna något att shoppa också..) :o)