Söndagen den 1:a advent 2008

Vi har inte tänt 1:a ljuset i adventsljusstaken ännu, vi väntar på att Sandra skall komma hem från jobbet först. Sen blir det glögg med tillbehör i skenet av ljusstaken.

Helgen har som vanligt gått för fort och det är lite gruvsamt att det kommer en ny vecka. Det är mycket som skall hinnas med och axlarna åker gärna upp känner jag. Känner det när jag lagt mig framför allt, måste liksom 'tvinga' mig att slappna av.

Igår var det julgranständning på byn och kusinpyssel med Tindra och Nike, lite lätt middag och trevlig familjesamvaro. Vi gjorde halsband, julgodis till fåglarna och bakade pepparkakor allt i rask takt. Men kameran, var va den hela kvällen  :-( Inga bilder alltså....

Idag har det varit kusinpyssel igen men med andra kusiner. Där gjordes julkort och målades änglar av trä. Tror de små hann bli less faktiskt, de hade dessutom varit hos sin farmor och bakat pepparkakor innan. Inga foton här heller, klantigt...


Önskelista
1 kommentar
Eva

Trevlig Advent så här i efterhand. Jag har som vanligt inte mer pyntat än adventsljusstakar i all hast och du har som vanligt huset fullt. Allt är precis som det ska med andra ord :-)



Kram - ser fram emot lite ost/vin/kex/skvaller snart