Länge sen sist nu igen

... ja alltså tiden står inte direkt still och det är trist att konstatera att jag alltmer glömmer bort bloggen. Detta blir ett onödigt moment 22, jag skriver mindre och har alltså mindre att titta tillbaka på vilket ger mindre push för mer skrivande... Nåja, det blir vad det blir.
 
Lägesrapport så här långt in på Våren 2015 är att vi är väldigt tidiga. Med allt. Självklart tack vare eller på grund av den snöfattiga vintern.
 
Isen har gått för länge sedan, krattat och gårdsfixat, nåja allt är inte klart, men så här dags andra år kan vi lika gärna ha någon decimeter snö på marken så jag är nöjd.
 
Det är dock tjäle kvar i marken så planteringar och grävande i rabatter får vänta.
Uterumssäsongen 2015 är invigd och säsongens första grillmiddag är xå avklarad. Bra så.
 
Förra helgen en tur till Trondheim för att hälsa på Sanna och Andreas och där hade våren hunnit ta några extra kliv förstås. Det var en snabb och hastig tur men en promenad längs havet strax intill deras nya lägenhet hann vi med. Så lyxigt att ha detta runt knuten. Topp!
 
Till helgen drar jag och ett gäng till Masesgården i Leksand och käkar morötter, dricker örtte och tränar järnet hoppas jag. Skall bli kul och spännande!
 
 
1 kommentar
Anonym

Inte sluta blogga! 😉 jag gillar när du berättar om stort och smått! Hoppas att helgen var härlig! Kram Camilla