Lägesrapport 3e januari 2015

Nytt år, ovant att skriva 2015. Själva nyårsafton firade vi i grannbyn enligt tradition men hann bara halvvägs innan mannen blev magsjuk och vi blev tvungen att åka hem så tolvslaget firades hemma i soffan. 
 
En kovändning i vädret gör att vi nu har helt gröna gräsmattor och isiga vägar, rätt långt ifrån de många minusgraderna som brukar höra till just nyår. 
 
Sandra är fortfarande hemmavid men åker imorron, två veckor har gått snabbt och helt plötsligt är det vardagslunk igen. Det är nu alla nyårslöften skall infrias. Har ni lämnat några sådana förresten? Inte jag, sådär officiellt. Har ett par löften till mig själv som jag också håller helt för mig själv. Lite lagom hemlighetsfullt. 
 
Igår en tur till simhallen med en 45 minuter simning och sen avslutning i relaxen. Lyxfredag och verkligen länge sen nu. Har längtat tillbaka till simträningen och nu hoppas jag att det skall finnas mer tid kvar i slutet av dagarna så att detta och lite mer skall hinnas med igen. Vi är några som har Tjejmilen som mål för sommaren och hösten så det är dags att sätta fart på löpträningen också  :-)
 
Idag har vi varit på bio med syskonbarnen. Joel på helspänn och vi trodde det skulle bli svårt att sitta still men när filmen väl startade så satt den lille herrn helt stilla och djupt inne i filmen  <3. Pingvinerna i Madagaskar får ett bra betyg. Det är kul med barnfilmer som lämnar ett utrymme för lite vuxenhumor också. 
 
 
0 kommentarer