Lägesrapport: StEriksgatan 121

En testvecka e påbörjad och det har gått överförväntan så här långt. Har t om haft tid att dokumentera lite, bara det är värt att fira.

Premiärbor på nå¨t som heter 'Hotell Nortull' - vilket inte medför så mycket annat än nu har jag jädrigt nära på jobbet. Hotellet ligger i samma hus, faktiskt så är det så att jag sover vägg i vägg med kontoret jag jobbar på under da´n. Smidigt. Lite kuriosa är att hotellet nu ligger i de lokaler som 'jobbet' låg i tidigare. Det rum jag nu hyr är precis på den plats där fikabordet stod i tidigare  :-)

Ännu har väl inte hotellet visat sig från bästa sidan, va sägs om iskallt vatten i duschen imorse. Brrr... Men annars är det OK. Rent och fräscht räcker länge för mig.

Annars är huvudstaden höstruskig och blaskig nu, det regnar och blåser o e allmänt trist. Roffe skröt om blåhimmel hemma, hoppas det inte var annat är just skryt. Lite rättvist kan de få vara  :-)

Annars för idag:

Dagens GRATTISKRAM går till en jobbarkompis och hans fru som fick sitt 3:e barn i helgen. Äntligen tittade han ut efter en dryg veckas extra väntan

Dagens KRYA-PÅ-DIG-KRAM går till Ida som skulle ta tåget hit nu ikväll, men som mår illa och har ont i magen och vill inte åka

Dagens lunch: Ceasarsallad, gott som tusan, men 70 spänn e dyrt

Dagens roligaste: Vin- och Spritmuseet ligger i huset och jag tog mig en snabbtitt på lunchen. Spännande och jättefint gjort. Måste gå dit igen och ta mig mer tid.

Dagens jobbigaste: En 'säljare' som lyckade övertala mig att byta el-leverantör, va fasen skulle det vara bra för undrar jag nu, men han var så tjatig och gå-på-ig och på nå´t listigt sätt trillade jag dit

Dagens middag: nä de bliré nog ingen, men jag ska dra in till stan och träffa T så vi tar nog en middagsfika eller nå´t istället.

Hejhej för nu

1 kommentar
malin

see you soon mamsen :) ledsen att ida inte kom.