Santa Claus is coming to town

... den har vi hört nå´ra gånger nu, vi längtar efter jul allihopa här. Möjligen kan vi räkna bort Roffe som hellre lyssnar på annat än julskivor just nu  ;-)

En skön ledig-dag börjar ta slut. Uppe och fikade med mannen. Stack till skogs med hunden sen och har nu fyllt påsar med en-/tall- och granris som jag skall fixa med i helgen tror ja. Blir ju så himla snabbt mörkt så det hinns inte mycket på kvällstid längre. Lex äääälskar snö och vinter precis som mig så den nya snön tilltalar även rödingen...

Vi har varit i stan idag igen, jag shoppade en klänning/kjol som var stor som ett tält när jag kom hem. Typiskt. Jag orkade inte prova och  nu får jag igen det dubbelt eftersom nu är det ju jobbigt att åka in och byta istället. Uääää.

Malin har varit iväg och gjort diverse (märkliga) kontroller idag och fått reda på att hon är mjölkallergiker och skall nu helt utesluta mjölk. Hem kom hon med preparat för en massa pengar och förhoppning om att slippa eksem och onda leder i framtiden. Hoppas innerligt, just nu ser stackars gumman ut som om hon har vattkoppor på armarna och axlar samt på nå´ra ställen på övriga kroppen. Kliar som fasen gör det oxå. Hujedamej.

Nä nu skall jag passa på att göra nå´ra änglar när julmusiken ändå skrålar på därute i köket. Stämningen är klar lixom  ;-)
2 kommentarer
Bitte

Men julmusik det är väl lite tidigt? Långt kvar till advent ju. Men det snöar här också till min förskräckelse. Fast det är plusgrader och ska bli minus så det blir väl att ta fram skridskorna till i morgon bitti. behåll snön hos er och skicka ner lite till jul så är jag nöjd.

kram Bitte

supermamma

Hoppas eksemen blir bättre! Det är ju bra att hon fått reda på orsaken i alla fall! Själv är jag på Österåsen 1:a advent så jag får sikta in mig på andra i stället men visst är det mysigt!