Släkten e värst

Hemma igen för en natt @home i ännu en Åre-session. Två veckor med intensiva möten framemot kvällskvisten eftersom amerikanerna tycker att det är OK att börja jobba klockan 15:00  ;-)   Det är skitkul så  jag klagar inte.

Sol och värme byttes idag till blixtar och dunder. Hujedamej vad det åskade idag, blixtrade och dundrade på samma gång och kolsvart på himlen. Fortfarande varmt och nu ikväll är det jätteskönt så vi drar ut på en cykeltur tänkte vi.

Dagens roligaste: eller roligaste kanske var att ta i men iaf dråpligaste. Helt plötsligt börjar alla på kontoret irra runt för att det luktar bränt som tusan. Det luktar som bränd el, kortis eller liknande. Småstressade sniffar vi runt i lokalen, tills M kommer upp. Han har varit ute på byn och fixat grejor och konstaterar att lukten kommer från att de läggs asfalt nere på byn. "Det luktade överallt nere på byn" som han uttryckte det. Vi nöjer oss med det och lukten avtar och vi jobbar vidare tills det är dags för lunch och bossen själv och M tar bilen ner på byn för att käka och lukten ganska omgående tar plats i kupén. Ännu ett nytt konstaterande att det luktar direkt när man kommer neröver byn.... För att göra historien något kortare så kan jag bara tillägga att bilen nu är utan koppling och har fått ett hastigt körförbud. Inte kul att bilen är paj alltså, men håll med om att historien är rätt dråplig. Ser ni som jag framför mig att M cruisar runt nere i Åre med en bil som det ryker vita moln runt och som luktar apa.... kallt konstaterande "fasen vad det luktar överallt"     Hahaaaaa vad vi fnissat gott åt detta. Till saken hör att han nu under hela sin livstid kommer få ständiga påminnelser om just den här händelsen.


Paradiset delas i huvudsak av två familjer. Det är minst 1 för mycket kan jag nu konstatera. I ett öråd nu på kvällen har jag röstat ut mig själv efter den mest oseriösa diskussion jag någonsin haft. Sitter fortfarande och funderar på vad upprinnelsen EGENTLIGEN är. Slutar att fundera på det och avslutar mitt engagemang istället. Hur som helst så har jag fått veta en massa saker om mig själv som jag inte visste om och det är nyttigt att få en insikt om hur man uppfattas av andra.
Här kommer ett utdrag om vem jag alltså är och hur jag uppfattas:
Jag är självisk, bestämmer allting själv både vad som behöver göras, varför och när, är otrevligt i mitt bemötande, städar inte ordentligt efter mig, lämnar kvar sopor och tar inte hänsyn till att andra vill vara där, tar andras saker mm mm. Jahapp, då vet jag.

Det var inte svårt att bestämma mig för att lämna det här samarbetet/ansvaret eller vad vi skall kalla det. Tack för kaffet eller så.
3 kommentarer
Cissi

Ursäkta mig... Men så typiskt!

Att dela något med någon är svårt, man får ofta höra hur man verkligen är...

Tråkigt att man inte kan samsas och njuta av tillvaron.

Ulla

Håller med om släkten. Har också ett par som jag helst skulle slippa.

Skön helg på dig!

Anneli

Låter som dom snackar en massa skit,trist är det iallafall. Kram