Lyssnat

Många ljudböcker har passerat mina öron på senaste tiden. I olika genrer. Jag gillar allra bäst deckare. Gillar att det finns en gåta att fundera på genom bokens kapitel t ex. 
 
Nu har jag lyssnat igenom flera böcker av helt annan karaktär och måste säga att om ni är det minsta lilla historie-instresserad så rekomenderar jag Bea Uusma´s 'Expeditionen Min kärlekshistoria'. En kort bok, drygt 3 timmar att lyssna till och intressant och faschinerande och jag lyssnar igenom den i ett streck. 
 
Boken handlar om Andre´s Polarexpedition och vetenskapliga detaljer vävs skickligt och intressant ihop till en berättelse. Lyssna eller Läs!
 
Martina Haags bok 'Det är något som inte stämmer' är som jag ser det hennes uppgörelse med sin exmake i en infekterad skilsmässa. Parallell-spåret i boken, en del där författaren befinner sig i obygden långt upp i fjällvärlden är lite märkligt och jag hade kunnat hoppa över just den. Boken är hursomhelst värd att lyssna till. Jag har en helt annan bild av 'Historieätarna' samt 'Julkalendern 2015' efter att ha läst boken.
 
 
 
   
 
0 kommentarer