Sommar & sol

Lite lägesuppdatering innan det blir semesterstängt här ett tag. 


Sommaren och förväntad värme har låtit vänta på sig men har nu nått även Norrlands inland. Ja, just ikväll tokregnar det men det är precis vad som behövs just nu. 

Börjar närma sig semester och jag räknar neråt. 14 dagar kvar.

Östergötlandsfamiljen, eller iaf delar av den har varit här. Vi hann fira midsommar, umgås och må gott i några dagar. Tomt här hemma sen de åkt ner över igen. 

Mitt äldsta syskonbarn har konfirmerats och det är omöjligt att häpnas över att tiden går så fort. Jag som tycker att hon döptes alldeles nyligen. 

På tal om syskonbarn så cyklade jag och Joel drygt 1,7 mil igår. Vi hittade bra alternativ till den väldigt trafikerade väg vi vanligen åker med bil. En härlig tur blev det. Trodde han skulle tycka att det var jobbigt bitvis. Mina farhågor kom på skam när han efter halva sträckan lite vänligt frågade "tror du att du kan cykla iaf liiiite snabbare Helen?" 

Så var det kväll då. Söndag kväll och ambitionen är att lägga mig före midnatt. En får se. Ett avsnitt av Mammon att se först




0 kommentarer