Julbordspreimär

På plats här nere i Sthlm, boende hittade jag tillsist på Hotell Norrtull det utan varmt vatten om någon av er minns, det som jag inte skulle bo på igen  ;-) Spännande utveckling, ringer dit och får veta att det är helt fullbokat, OK, går direkt ut på deras egen bokningssite och bokar ett enkelrum. Plättlätt  :-) Spänningen var stor om jag skulle ha nå´t rum på riktigt så jag skrev ut bokningsbekräftelsen har hade packat den i säkert förvar.

Rum 201 fanns till mitt förfogande. Halvt förvånad stod jag där, återstår att se huruvida vattnet är kallt, fisljummet eller varmt vid kvällens dusch.

Ingen julstämning här tyvärr, kallt och snårigt men inte en gnutta is,snö eller ens frost. Trist för alla er storstadsbor som liksom jag vill ha lite vintervitt omkring er runt jul.

En utomordtentligt underbart julbord i en lika underbar och utomordentligt mysig miljö ute på Ulriksdals Wärdshus idag. Årets första julbord för mig. På Ulriksdal fanns ALLT och i ÖVERFLÖD. Nytt för mig och en liten favorit var en slags ostkaka eller vad jag skall kalla det. Pepparkaksbotten toppad med ädelost. Mumma må ni tro! Längtar redan efter nästa julbord som kommer till helgen och sen 2 nästa vecka + en lilljulkväll hos mamma med gröt och stut. Undrar om längtan efter julbord kvarstår till måndagen därpå  :-)

Då var det dags att återgå till testandet

Hejhej

Såg du att jag vinkade åt dig i luften förresten J?  Vi borde ha mötts ungefär mitt på sträckan Sthlm-Östersund  ;-)
0 kommentarer