Vaffor gör di på detta vise?

Bara en liten reflektion som skulle kunna höra samman i många situtioner men just här och idag gäller det flyget...

Ett plan som ALLTID är i stort sett fullbokat, inga nyheter för mig eller för någon av de andra som åker med samma flight då och då. HUR kan det  då komma sig att det ALLTID sitter nå´ra människor på platsen närmast mittgången samtidigt som de två grannstolarna är tomma? OCH HUR kan dessa människor då sitta där och låtsas som ingenting (någon t om låtsas sova) och dessutom kosta på sig att se irriterade och besvärade ut när det då tillslut blir några passagerare som är tvungen att försöka krångla sig förbi/över/framför och in på de tomma platserna!?!

Märkligast ändå: Jag själv som då högt säger 'Ursäkta mig' - när jag försöker trixa in mitt breda arsel till innersta sätet. Ska bättra mig där, ska inte vara så förbaskat ursäktande i så´na situationer framöver. Fram med en lite mer bitchig framtoning. Bitch 2007 liksom. Iaf på flyget, nöjer mig med det...

Kväll i ett kallt och regnigt Sthlm. Våren var e den? De va skönare hemma i norrland. Ska dra på mig huvan och traska in mot stan. Leta rätt på hotellet och vila en stund. Har lovat M att jag skall hänga med och käka på HardRock
0 kommentarer