Helt plötsligt

Jahaja, tisdag och vi har hunnit ett par dar in i den här veckan åxå. På jobbfronten testas det kortbetalningar och fixas skidhyraregister. Inte mycket att orda om det, inget av det ståtar med nå´n lysande framgång heller. Så va det med det.

Annars: Helgen har helt väntat varit för kort, höjdpunkten var en norrman som firade 50 med ett dundrande kalas. 150 pers eller nå´t. Norrmän vet förövrigt hur man festar, lätt till framemot 4-draget. Absolut. Det sista i alkoholväg ur den förövrigt fria baren var tand/munskölj med cognaq, jädra onödigt kan man nyktert konstatera så här i efterhand.

Haha, kom precis på att Roffe har en förmåga att sätta sig i respekt även när han sover tungt.
Sandra hade varit hemma på kvällen och skulle iväg bara en sväng för att skjutsa någon, under tiden hinner en whiskeytyngd Roffe somna i soffan. Med fjärrkontrollen i handen förstås (sidnummer okänt, men kan sätta ca en årslön på att det var text-tv och kanske nå¨t travresultat eller så). Men lilla Sandra-gumman som ville fortsätta kolla på sin film när hon kom hem vågade inte ta av honom dosan. Haha, Sandra, vad tänkte du skulle hända då  :-) Det enda som rimligtvis SKULLE KUNNA hända är att han mumlande rabblat senaste V5:an och sedan somnat om. Högljutt snarkandes. Haha. Respekt.

Var ner på byn på lunchen idag och skulle ta ut pengar för jag skulle åka kommunalt hem  (visade sig att jag inte hade behövt för de har blivit moderna och kan minsann ta betalt med kort  deklarerade chaffisen högljutt inte utan en viss stolthet i rösten).

Eftersom det ändå är så nära eller nå´t så bara måååååste jag ju gå in på KAKI. För er som varit i Åre behöver jag inte nämna butiken, men för er andra så är det en måste-affär. De har så mycket roligt och inspirerande där. Det märligaste av allt är att helt plötsligt när jag står där inne i butiken med de papper jag tänkt köpa för att göra julkort av, så händer det nå´t märkligt. Bara helt plötsligt så kan jag både sticka och virka se´ru. Jädrigt mystiskt eftersom jag inte gjort det sen i högstadiet typ. Ut ur affären kommer jag flera hundra kronor fattigare med både virk och stick-garn. Nå´n slags uppenbarelse tror jag att det är   ;-)

Nå´t liknande hände dock förra året i samma butik, det slutade i ett fiasko som blev en julklapp till brorsan eller om det var till mamma rent av. Av typen: Ära vare gud i höjden, denna har jag gjort på slöjden. Haha, jag ryggar till varje gång jag får syn på garnet som ligger där i lådan och ser ut som nå´t slagt bäveraktigt  ;-)

Jahaja, nu är det kväller och jag har lyckats bli sen ändå. Ska ha lite fika imorron på jobbet och tänkte baka chokladkaka eller nå´t annat lättsamt att ta med mig. Lär bli sent som vanligt innan jag e klar.

Pratade med en jobbarkompis som pluggar "på sidan om idag" - hon berättade att hon pluggar bäst mellan halv 7 på morronen och lunch ungefär. Märkliga människa var min första tanke. Då är min hjärna som sirap, går liksom inte att få nå´n värst fart i brasan då inte. Min kreativitet är på topp från 15 och fram till midnatt eller så, med ett mindre break vid hemfärd från jobbet. En timme i en varm bil gör mig rätt trött och slö, men när väl farten sen kommit på topp så håller långt fram på natten. Olikheter facinerar

Hej hopp i galopp
1 kommentar
supermamma

Tänk att jag inte kan läsa din blogg utan att börja toklängta dit upp!Trivs ju bra här också förstås men det man upplevt som barn det sitter i ryggmärgen :)