Seg, segare och ändå segare

:-( Vad har hänt här på blogg.se egentligen? Har upplevt det som otroligt segt och tröttsamt att ens öppna dialogen för 'Nytt inlägg' har bara fått rubrikraden tillgänglig vid ett flertal tillfällen nu. Retar mig, och dessutom blir det inte bloggat och jag VILL verkligen sätta mina avtryck i vardagen. Hmmpf!

Vad har då hänt sen sist?

Veckan har iaf gått överraskande snabbt, Trysiltripp i måndags och sen var det helt plötsligt fredag em och HELG och där är vi alltså nu, vilken jag 'firar' med lite jobb   ;-)  Nä, då, jag roddar bara lite medans det ljusnar tänkte jag och blev väl sittande nå´n halvtimma längre än väntat. Upp med Roffe för  han skulle iväg och stycka kött, frukost i gryningen med tända ljus osv. Lördagsmys. Lex och jag skall iväg på en skidtur tänkte jag, tyvärr är det regn i luften och någon grad varmt så snön är kompakt och sur. Får väl se hur det går med just skidandet, skogstur blir det alla gånger ändå.

Igår fredag var jag på byalokalen och hjälpte till med iordningsställandet av ett 50-årskalas ikväll. En norrman som firar sin aktningsvärda ålder med blå-gult som tema. Han vågar sticka ut inför sin släkt på andra sidan gränsen  :-)

Katterna mår gott här hoppas jag men mamman längtar nog ut i vida världen tror jag, hon sitter i fönstret och kikar iaf. Kattungen är fortfarande rätt skrajsen av sig och om Lex är lite för hastig och studsig som bara han kan vara så sticker lillen under badkaret direkt och stannar sen där tills solen går ner eller nå´t.

Sandra kikade precis upp ur sänghalmen, trött som en örn, vi ska nog dra på julmarknad på Stocketitt, brukar vara väldans mycket julstämning där. *Hoppas*

Hola-bandola -- nä nu ska jag dra iväg till skogs, jourtelefonen är ställd på C nu så då e de bara å dra iväg, inget å slira på längre  ;-)
1 kommentar
Anonym

Hade problem med bloggen förra helgen men denna helg går det bättre! Visst är det skönt nu när snön kommit? Jag har precis varit ute och sprungit med min 14-årige son...helt underbart. Jag längtar tills det blir skidspår uppkörda så att jag kan börja åka skidor. Har Du också jour? Jag har en vecka kvar på jouren sedan är jag en fri kvinna på vardagarna..skönt. Klart Du skall blogga och sätta avtryck i vardagen...

Ha dé gott Maria